Archief Etcetera


Inhoudstafel



Inhoudstafel

Het 'buiten' verbeelden Dialoog tussen Marianne Van Kerkhoven en Pieter De Buysser

RWANDA 94

Over de mensen. Over het publiek Tien jaar na de genocide is de memorabele voorstelling Rwanda 94 meer dan ooit een ruime bijdrage waard

'Une tentative de réparation symbolique envers les morts, à l'usage des vivants'

Marianne Van Kerkhoven praat met Jacques Delcuvellerie en Marie-France Collard over de voorstellingen in Rwanda

Rwanda 2004, allesbehalve verzoening Radiojournalist Guy Poppe schetst zijn visie op de politieke situatie in Rwanda

36/42 38

Miniaturen uit de Grote Meren Documentairemaakster Sarah Vanagt geeft uitleg bij beelden die ze maakte van kinderen in het grensgebied tussen Rwanda en Congo

45

De Escapist van de apocalypsgeneratie 4H

Elke Van Campenhout praat met Stef Lernous over diens wondere wereld

LIEFKOZEN IN ONTBINDING Myriam Van Imschoot, Elke Van Campenhout en Jeroen Versteele over Forgeries, Love and Other Matters, de nieuwe productie van Meg Stuart, Benoit Lachambre en Hahn Rowe. Eén voorstelling, drie benaderingswijzen

Kernpunt van een leeglopende wasbak Tom Janssens over Jan Fabres enscenering van Tannhauser bij De Munt

Perfectie roept agressie op Clara Van den Broek in gesprek niet Peter Van den Eede, over acteren

52

Theater na Auschwitz Een werkverslag van Ellen Stynen over Brand van Eric De Volder en Toneelgroep Ceremonia

56

l'art du deplacement

Mémoires

Foto's van Katrien Baetslé naar Histoire(s), een video-performance van Olga de Soto

Schimmenspel als herinneringsarbeid

Jeroen Peeters over drie documentaire theatervoorstellingen tijdens het Kunsten-FestivaldesArts: Histoire(s) sur les traces du jeune homme et la mort (Olga de Soto), Looking For a Missing Employee (Rabih Mroué) en My Neck Is Thinner Than A Hair (The Adas Group)

Exotiek of ontvoogding?

Elke Van Campenhout en Hooman Sharifi over Looking at Ta'ziyè van Abbas Kiarostami

Kijken vanuit het Westen,

een belemmering bij Chetturs So/o?

Flore Opsomer e-mailde met Padmini Chettur

De autobiografie

en de kunst van het verplaatsen

Elke Van Campenhout laat choreograaf Pierre Rubio aan het woord

CLEANSED De bloedende plooi

Jeroen Versteele over Cleansed van Sarah Kane

Leave no trace

Saskia de Coster schreef een scenario na het zien van Krzysztof Warlikowski's Oczyszczeni / Cleansed

'Being in love is like being in Dachau'

Elke Van Campenhout over de reikwijdte van Kanes taal

achterflap Ontmoeting

met vluchtelingenkinderen in de lava

Foto's van Sarah Vanagt

Naar New Came van Olga de Soto

Een beeld van David Bergé.

Een complete inventaris van alle etcetera's op

http://etcetera.vgc.be


Development and design by LETTERWERK